marți, iulie 2

care

  jam session cu Radu, februarie 2013; 
 atât de diferit şi totuşi atât de asemănător, că nici nu mai ştiam care erau versurile mele.
____________________________________________




  ce-ar fi fost dacă nu ai fi fost acolo
  mi-aș fi lăsat umărul să fie suportul altei persoane
  altei frunze umilite de vânt
  poate că a două zi aș fi înnodat papioanele de vise
  le-aș fi înregistrat după număr culoare miros gust
  aș fi stat acolo
  pe banca zgâriată de plecarea ta cu unghia de la bocanci
  toate ar fi fost aranjate pentru ceva în viitor

care viitor viitorul e întotdeauna rece şi gri şi nu e decât o poveste;
mi-ar fi fost dor de prezentul trăit cu tine
aş încerca să ne încui în mijlocul clepsidrei
acolo unde nisipul îşi face loc şi inundă aerul cu praf
am fi la fel de mototoliţi ca o carte veche de romanţe autumnale
am fi prea greu de descifrat în şcoli şi aruncaţi
la coşul de gunoi de pe peron..

  care peroane peroanele sunt călcate în picioare
  m-aș fi săturat să îmi simt sutele de mii de bubuituri ale inimii
  lovite de tocuri și pantofi lustruiți
  timpul s-ar fi adunat în scoici previzibile
  uite
  o secundă s-ar pune între noi și am număra toate bulele de aer
  toate roțile dințate din ceasul ticăitor al vremii rămas neîntors
  m-aș fi întins peste pielea ta și aș fi adormit acolo tremurând
  poate că peste trei zile
  am fi înviat și ne-am fi pus pe cap coroanele veșnicilor îndrăgostiți

care îndrăgostiţi îndrăgostiţii nu se îndrăgostesc niciodată
sunt creaţi să se iubească nu să se caute să se găsească să se primească
noi nici măcar nu ne-am găsit noi căutăm ace şi aţe ca să ne lipim atriile
cerşim mila pe la colţurile marilor raioane de speranţe
poate
poate primim în schimb moneda sărăciei în care ne scăldăm
pentru că nu vrem să vindem coroanele de suflete indiferente

  care indiferență indiferenții sunt privitori ascunși ai timpurilor noastre
  ne devorează toate simbolurile semnele degetele mânecile
  mi-am împărțit cu tine ultima înghițitură de măr și ultimul blid cu apă
  suntem ultimii rămăși ai spiței de dragoste regală
  undeva s-au adunat cadavre descompuse cu litere mari și aurii
  legende încolăcite prin pene de gâscă șoapte vânturi zăpezi
  am îndurat atâtea și ne-am suflat unul altuia suflet abur viață căldură
  ce-ar fi fost dacă banca pe care am stat eu
  era mâzgălită cu ultima rămășiță din unghia bocancului tău?

Niciun comentariu: