joi, martie 10

casa mea




casa mea
are geamuri din carton colorat transparent e mai înaltă decât mine uşa scârţâie numai
când se închide lumina de-afară iar lumina de-afară se aprinde doar dimineaţa devreme
scările care duc în pod sunt pline de paşi vechi iar în pod paşii se ascund sub cutii
goale fiindcă mama a aruncat în sobă toate amintirile pline de noi de mine de mine!!!
dar ele au fugit spre cer când au ieşit pe horn şi s-au ascuns în nori iar când plouă
ştiu că încă sunt acolo şi-mi zâmbesc plângând şi m-aşteaptă
ştiu că m-aşteaptă

casa mea
are o grădină zgâriată cu un şir indian de pietre din uşă până-n poartă
mi-am lăsat acolo genunchii şi coatele şi palmele cu pielea zdrelită şi
cu sângele spălat de ploaie poate sângele se spală dar trecutul nu prea
se curăţă nici de praf nici de regrete şi of, începusem să vă povestesc
despre grădină fiindcă iarba mi-a mângăiat tălpile în fiecare primăvară
şi gleznele în fiecare vară dar apoi venea toamna şi eu nu puteam deloc
s-o gonesc deşi încercam, încercam să o mătur de pe trotuare s-o trimit
departe spre ţările în care suflă păsările dar nu puteam şi doamne, tot
nu am vorbit de grădină, păcat, aveam nişte
trandafiri aşa frumoşi

casa mea
e de fapt rătăcită printre atâtea alte case
nu e tristă dar nu-mi zâmbeşte când mă-ntorc de nicăieri
e sobră şi întunecată şi nu-mi spune poveşti la culcare
dar

casa mea
e roz când apune soarele şi tot roz când răsare

Niciun comentariu: